>

وبلاگ تار و سه تار

نت،کتاب،اموزش،مقاله،کلیپ،اجرای کتاب،و... برای تار وسه تار

وبلاگ تار و سه تار

نت،کتاب،اموزش،مقاله،کلیپ،اجرای کتاب،و... برای تار وسه تار

مشخصات بلاگ
وبلاگ تار و سه تار

سایتی رایگان برای دانلود نت،کتاب،اموزش،مقاله،کلیپ،اجرای کتاب و... تار وسه تار
Matin rahmani

دانلود کتاب ردیف میرزا عبدالله

همراه با ردیف نوازی استاد داریوش طلایی برای تاروسه تار



دانلود کتاب ردیف نوازی

دانلود اجرای کتاب توسط داریوش طلایی قسمت اول

دانلود اجرای کتاب توسط داریوش طلایی قسمت دوم

دانلود اجرای کتاب توسط داریوش طلایی قسمت سوم



میرزا عبدالله، دومین فرزند آقا علی‌اکبر فراهانی (بعد از میرزا حسن) بود و در سال ۱۲۲۲ (۱۲۶۱ قمری) در تهران زاده شد. وی نخستین آموزش‌های خود را نزد برادر بزرگترش میرزا حسن گذراند و پس از آن نزد پسر عمو و ناپدریش آقا غلامحسین آموزش‌های خود را تکمیل کرد[۱] و به برادر کوچکتر خود آقا حسینقلی هم آموخت.
از شاگردان او می‌توان مهدی‌قلی هدایت، فرصت شیرازی، ابوالحسن صبا، حسین هنگ‌آفرین، سید حسین خلیفه، مهدی‌خان صلحی، اسماعیل قهرمانی، سید مهدی دبیری، حاج آقا مجرد ایرانی و فرزندش احمد عبادی را نام برد.
وی با تجدید نظر در دستگاه‌های دوازده گانه موسیقی ملی ایران و ادغام بعضی از آنها با هم، هفت دستگاه کامل و مجزا پدید آورد که این هفت دستگاه توسط سه تن از شاگردانش به نام‌های میرزا نصیر، فرصت شیرازی و مهدی‌قلی هدایت طی هفت سال نت‌نویسی شد.
میرزا عبدالله در تهران در محله امامزاده یحیی کلاس درسی ترتیب داد که جوانان و متجددین دورش جمع شدند. ولی بر اثر تحریکات، مخالفان به خانه‌اش ریختند و با شکستن وسایل تعلیم بساط درسش را تعطیل کردند. با این حال تا دم مرگ دست از تعلیم نکشید و دربستر بیماری با سه‌تار قطعاتی به‌عنوان یادگار به شاگردان برجسته خود تعلیم می‌داد.
ابتکار ساختن برخی قطعات ضربی از اوست که در قطعات مجلسی توام با آواز پس از اجرای چند گوشه، برای تنوع قطعه ضربی می‌نواخت. مضراب ریز و تک مضراب‌ها در ساز او در تعادل و جملات موسیقی او منظم است و در همراهی با آواز پس از خاتمه یک بیت توسط خواننده او خود گوشه جدیدی را شروع کرده‌است وخواننده را هدایت می‌کند. در حفظ وزن قطعه دقیق بوده و غالبا نوازندگی خود را با قطعه تند رنگ مانندی پایان می‌داد. رنگ‌های او متنوع است و با آنکه آثار ضبط شده از او مربوط به حدود ۶۵ سالگی بوده ولی پنجهٔ او روان و قطعات را راحت اجرا کرده‌است.
میرزا عبدالله، در نواختن تار هم استاد بود، ولی شهرت وی بیشتر در نواختن سه‌تار است. او چهار فرزند به نامهان مولود، ملوک، جواد و احمد داشت که همه آنها با موسیقی مانوس بودند. وی در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی درتهران و در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

  • Matin r

نظرات  (۲۴)

  • محمد بیک محمدی
  •   با سلام 
      زحمات شما قابل تقدیر است 
     امیدوارم همیشه شاد و سرافراز باشید
    پاسخ:
    ممنون دوست عزیز

    خدا خیرت بده
    با سپاس و عرض ادب
    از مطالب بسیار خوب و آموزنده شما بسیار ممنونم
    خدا خیرتان دهد
    سلام
    لطف میکنید اجرای ردیف با تار استاد طلایی رو هم بذارید
    ممنون
  • علی رنجبر
  •  اقا دمت گرم چقدر گشتم پیدا نکردم تا از سایت شما پیدا کردم واقعا ممنون
    از این که این کتاب رو به همراه اجرای آن در اختیار ما قرار دادید بی نهایت سپاس گذارم انشالله که همیشه در پناه حق باشید.
  • محمود ابراهیمی
  • درود
    خدا عمر طولانی و سلامتی همراه با شادی بهتون بده. وبلاگتون عالیه.
    سلام چه بلایی سر ربات ردیف اومده چرا پاک شده 
    ده گوشه اول دستگاه ماهور رو میخام هیچ جا پیدا نمیکنم  لطفا برام بفرستید :(
    بسیار ممنون بسیار عالی بود
    واقعا نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم لطف خیلی بزرگی درحقمون کردید 🌷
    واقعا ممنونم،من تا گوشه ای رو نشنوم نمیتونم به درستی اجراش کنم.خیلی خیلی کمکم کرد
    سلام. دست مرییییییزاد. من کتاب و نوارش رو داشتم اما همه آهنگها رو پشت هم اجرا می کرد و من اگر قسمتی اشکال داشتم مجبور بودم بزنم عقب و نمی تونستم اول همون آهنگ رو پیدا کنم و خیلی اذیت میشدم خدا شادتون کنه که شادمون کردین. خدا کار ها را براتون آسون کنه انشالاه. دست مریزاد.

    اما چرا کامل نیست دستگاه ماهور. خسروانی. آواز و .... کجان پس؟

    سلام عذر میخام قسمت اولش پاک شده
    سلام و خیییلی ممنون
    واقعا لطف کردین
    فقط پارت 3 رو که دانلود کردم، هر کاری کردم unzip نشد
    میشه راهنماییم کنین لطفا؟

    سلام. واقعا دستمریزاد. خیلی خیلی متشکر

    ممنون از لطف شما .همیشه شاد باشید

    سلام چطور میتونم پی دی اف کتاب را دانبود کنم هر چقدر چرخیدم پیدا نکردم لطفا راهنمایی ام کنید. متشکرم

    آقا ممنونیم بابت زحمتی که کشیدی

    سپاسگزارم از این همراهی تان 

     

    سپاس از شما. برای من بسیار مفید بود این فایل ها

  • امیر حسینی
  • بسیار عالی قدردان زحمات شما هستیم خیلی وقت بود که من دنبال دانلود این مجموعه بودم

    من کتاب و نوارش رو دارم اما همه آهنگها رو پشت هم اجرا می کرد و من اگر قسمتی اشکال داشتم مجبور بودم بزنم عقب و نمی تونستم اول همون آهنگ رو پیدا کنم و خیلی اذیت میشم

    ممنون میشم که فایل صوتی کتاب رو برام ایمیل کنید

     

    AALI. MAMNOONAM

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی